13.11.07

10 kníh

Ach, reťazovky. Daniel Hevier začal, v dotcomovom prostredí propaguje Lemuel. Pripájam svoj zoznam 10 románov, ktoré boli pre môj harmonický duševný vývoj kľúčové, keďže tie akademicky zafarbené rebríčky ďalších autorov, by mohli čitateľom privodiť záchvat ničotnosti. U mňa sa to nikomu nestane.

Čiže.

Erich Maria Remarque. Traja kamaráti.
Robert Merle. Smrt je mým řemeslem.
Josef Škvorecký. Zbabělci.
Karel Čapek. Válka s mloky.
Michal Viewegh. Vybíjená.
Maxim E. Matkin. Mexická vlna.
Ivan S. Turgenev. Otcovia a deti.
Martin Kukučín. Dom v stráni.
Gustave Flaubert. Madame Bovary.
Vincent Šikula. Ornament.

5 comments:

Lafcadio Wluiki said...

Záchvat ničotnosti? Z nášho rebríčka? To hádam nie.

lemuel said...

Jaj, pekne, z Turgeneva som sa naucil, co je to nihilista, z Capka slovko najf, a Flaubert ma takmer naucil mizogynstvu. Ten ornament je o com? Sikulu mi stihli uz na zakladnej zprotivit, cosi od neho nejaka priserna detska kniha bola povinne citanie, o nejakom decku tusim, co sa kdesi vlacilo s tubou ci co, des.

dušk.o. said...

Ornament bol iny, lebo ho napisal po 89 a odohraval sa v 5O. rokoch. dej presne nepamatam, bolo to pat rokov dozadu, ale precital som za den.

Anonymous said...

valka s mloky, tak ta ma sokovala, najma ak zvazime, ze som mal dovtedy meno Capek zafixovane v suvislosti so Psikom a Macickou (kto mohol tusit ze mal brata?)
off topic. vynikajuca charakteristika v "perexe" a fenomenalne motto - som tu skrz tu kniznu retaz, ale ucite sa vratim a pooobzeram sa po ostatnych postoch

dušk.o. said...

Valka s mloky je pre mna doteraz jednou z najlepsich knih asi.

off topic. dakujem za uznanie, len prosim od dalsieho studia tychto stranok vela necakat, okresnost z nich len tak srsi.