20.10.07

Prison Break (once again)

Vráťme sa k diskusii o Prison Break, ktorú tu pred časom načal Lemuel svojim mierne pohŕdavým postojom nad vývojom dejovej línie tohto môjho momentálne veľmi obľúbeného seriálu. Dopredu hovorím, že najnovšie produkcie amerických televízií väčšinou môžem, napríklad Desperate Housewives som videl šesť dielov v rade, a i keď ma napríklad nechytil ešte Dr. House, ktorého prvé dve série sa mi váľajú v Lískovci, akékoľvek odmietavé stanovisko k popkultúrnym novinkám tohto druhu na svojom blogu nebudem tolerovať a mienim tvrdo potierať.

Recenzia publikovaná v súvislosti so začiatkom vysielania na Nove moje nadšenie nezdieľa - a myslím - rozoberá niektoré zásadné výhrady i ďalších jeho neprajníkov.

Jeden z průměrnějších seriálů současnosti. Hlavním problémem je prudký pokles kvality po 14. díle. Původní deviza skvělého ztvárnění vězeňského prostředí a některých vedlejší hereckých výkonů se proměňuje v průměrnou zápletku i vývoj postav.

(viac tu)

Osobne verejne priznávam, že som až taký prudký pokles kvality po 14. časti nezaznamenal, a nemyslím si, že by kvalite prospelo, keby seriál skončil popravením Burrowsa, keď ešte žiaden útek ani nezačal. Tiež si nemyslím, že by druhá séria, ktorá sa odohráva na úteku bola lepšia ako prvá, ale ak by seriál mal skončiť, tak keď už na konci prvej, kedy by sa pri pokuse o prelezenie múru niečo dodrbalo, všetkých by chytili, Burrowsa posadili na kreslo a bolo by. To s tou 14. časťou mi príde veľmi nelogické a od recenzenta trochu krátkozraké.

Rovnako ako jeho výrok toho charakteru, že
"od 15. dílu je nezastřeně evidentní, že autorům jde hlavně o co nejdelší protažení seriálu tak, aby se okolo něj nakumuloval co největší objem reklamy."
Pretože ja si myslím, že o reklamu ide v každom takomto projekte predovšetkým, a ak sa s ním spája celkom rozumná dejová línia, v žiadnej časti sa neobjaví zosobnené dobro v podobe nejakej novej varianty Brandona Walsha (ako bol môj obľúbený Dawson z Dawson's Creek), a ak scenárista neotrávi masovú kultúru takou pičovinou, ako bol slogan Pusťte Donnu k maturite, tak je v zásade všetko ako má byť.

Čiže výhrady možno, ale krajina, ktorá televízny svet obohatila Ordináciou v ružovej záhrade, potrebuje seriály ako Prison Break presne tak, ako ho potrebuje krajina, ochotná Ordináciu nakrútiť ešte do slovenskej verzie.

1 comment:

lemuel said...

Moj postoj ani nechcel byt pohrdavy, skor som zacal byt mierne znechuteny vyvojom, tot vsio. A isteze, pod ten posledny paragraf by som sa aj podpisal.
Zaverom este dovolte emfaticky Housa odporucit. Inu a z novych serialov za pozornost zatial stoja napr. "Reaper" a "Pushing Daisies".