25.2.08

Meníme zvyky

Priatelia, je skvelé, že je v Brne, Senici a Blave pekne, a že si užívate slnko a že chodíte vonka len v mikine a že ste celý deň strávili na vidieku, naozaj vám to želám, len mi o tom, prosím, nepíšte. Na Sibíri sa nám síce oteplilo (roztopil sa sneh), dva razy som sa dokonca odvážil sa na tričko, košeľu a sveter prehodiť jarné sako, ale slnka som nevidel a celé dni chčije. No a čo, že chodíte na výlety? Ja môžem dočítať pár kníh na kúrenie, ktoré som si sem, z bohvieakého dôvodu, priniesol.

Po týždni môjho pobytu je čas zhodnotiť jeho užitočnosť pre moju psychickú a fyzickú rovnováhu. Čiže nasledovne:

  • och áno, ľudia, spoznávajme sa, debaťme, pokojne, však nič proti, ale prosím, buďme prirodzení, uvedomme si, že o sebe nič nevieme, a že naozaj nie je potrebné rozprávať sa o tom, pred akouže priateľkou ste utiekli do Varšavy; ani mi len preto, že bývate na okraji Varšavy a vlastne tu nikoho iného okrem mňa nepoznáte, volať šesť krát denne: a áno, ak sa v sobotu dohodneme, že sa stretneme v pondelok, stretneme sa, dokonca i bez toho, aby ste mi v nedeľu dva razy volali, či to platí, a v pondelok ma zobudili smskou, či stíham (?!)
  • za týmto účelom som si nalistoval staršie stránky Kajinho denníčka, dávam do pozornosti toto a všeličo iné
  • mením návyky a to vo veľkom prosím pekne
  • časy, kedy som to v Lískovci mal k Albertovi pár metrov, sú dávno preč: ak chcem ovocie a zeleninu, ktoré nebudú vyzerať ako z Brnenky, treba sa vyhýbať obchodom blízo Radomskej
  • naopak, vraciame sa do časov Klácelky Hills, kedy sme všetci pekne v sobotu sadli na električku, dvadsať minút sa previezli mestom, a späť vliekli igelitky z Intersparu s pečivom, syrmi, ovocím a zeleninou, ktoré boli proste v Brne najlepšie
  • och.
  • čo je ale väčší problém, vo Varšave viazne predovšetkým systém stravovania: žiadne pravidelné obedy vo Veselej Vačici, Tukanovi, BigBíte, K2, Kaverne, U pštrosa, U Jošta či U pandúra, na ktoré sme si všetci zo zelenej a výberovej tak dobre zvykli, to by EÚ musela lepšie pustiť chlup
  • všadeprítomným Kebabom veľmi neverím, v menze som bol raz, a naozaj som mal problém vybrať si zo štyroch druhov cestovín, brokolicového krému, boršču, šnicle (bál by som sa to nazvať rezňom) čo vyzerala ako z Moraváku a pirôh s mäsom, pirôh s cesnakom, pirôh so zemiakmi, pirôh so syrom a pirôh s kto vie čím ešte
  • ak si na Sibíri myslia, že ma donútia variť, tak sa teda prepočítali: mám v zálohe jeden bufet pri koleji a jeden mliečny bar, ktoré treba omrknúť, inak Subway a KFC (och)
  • to kto vymyslel tento systém MHD? Ako sa v noci dostať z baru? Boli ste už v Brne?
To len tak na okraj. Inak bardzo fajne, aby som Kaji nekazil jej optimistické obdobie.

UPDATE A áno, toto je fakt pravda. Poľské rádio teda nepočúvam, ale hovoril mi o tom jeden Poliak.

5 comments:

lemuel said...

"že chodíte vonka len v mikine"
co su to tie mikiny, o ktorych tolko pocujem?

dušk.o. said...

ako by som to priblizil kulturnemu prostrediu, v ktorom sa predpokladam pohybujes. je to taka kosela bez gombikov.

lemuel said...

ahaa, to bude nejaky variant svetra, alebo nieco podobne... ;)

Anonymous said...

ty mas tricko s napisom: co tady děláš? dělám kasu a je mi OK,
to vazne??????
kupim alebo za co chces vymenim...alebo?
alica.spencer zavinac gmail.com

dušk.o. said...

alica.spencer: chvilu som o ponuke uvazoval a dospel k nazoru, ze napriek mojmu drsnemu vyzoru a prisnemu pohladu som vo vnutri duse mladik plny citov a sentimentu, a konkretne tejto relikvie zostavsej mi z korporatneho kurniku nie som ochotny sa vzdat.

mozme ale licitovat o tricku s napisom Hledam rostenku, zn. na pokusy. :))