24.2.08

Fototrip

Videné Sony Ericsonom K610i, nič iné tu nemám, tak prosím technické komentáre zaslať tak akurát do Mladého sveta. Varšava, zväčša v sobotu, kedy som sa zúčastnil ľahko infantilnej orientačnej hry.

Pomník hrdinom Varšavského povstania. Jeden z asi tisícky pomníkov hrdinom Varšavského povstania v meste, vybral som taký väčší.


Staré mesto. Old town. Stare miasto.


Barbakan, pevnosť.


Toto som nepochopil, prienik do poľskej mentality plánujem v nasledujúcich týždňoch, ale nazvyme toto foto Chlapci tancujúci na staromestskom rýnku na Justina Timberlakea. Máme dve hodiny popoludní a päť stupňov Celzia.


Krajina, kde zajtra znamená včera. Varšava pripravená na Vianoce.


MHD.


Toto mi dlhšie nedá spávať, lebo to tu rástlo už keď som prišiel a to bolo tak mínus päť, či koľko. Oczywiste fałszywe.


Univerzitná knižnica, jedna z najmodernejších budov v meste. V prípade potreby použite ako protiatómový kryt.


McD nostalgia. Inak vraj najväčší v meste, ale dnu som nebol a stoličky nepočítal.


"Dnes Kosovo, zajtra Sliezsko."


Poľský Čumil. Niečo ako Polski FIAT. Sedí pred starou knižnicou v univerzitnom kampuse a každý, kto sa ho dotkne, spraví skúšku. Toto som mal vedieť, keď som sa učil kultúrno-antropologické sračky, pre také Éčko by som radšej vycestoval do Varšavy než štyri dni sedieť v študovni zelenej a výberovej.


Záverečná, sú tri ráno a na špinavých toaletách nejakého klubu na Dobrej ulici na mňa takmer dýcha atmosféra Livinu.

4 comments:

Unknown said...

až na ten barbakan a staré mesto to vyzerá hnusne, aj keď no, tam je február. v brune máj

dušk.o. said...

och, kolka skepsa. a to som este nefotil ozajstne kusky panelakovej architektury priamo v centre.

ale dnes sa oteplilo, konecne.

karolina said...

ja ti neviem, vsetci, ze varsava ak je najsamskaredsia, sice si vytiahol K610i, ale tak ja som taka ta, emocna, taze, ako to tam vyzera, k comu by si to pripodobnil, a ci a vobec to ma ducha. take tie teple reci poprosim

dušk.o. said...

okej, centrum mesta okolo hlavnej stanice je shit, ale old town je naozaj malebne. su tam kamenne zakutia, male kaviarnicky, obchodiky, pastelove budovy, a v jednom z bytov niekde tu by som si dokazal predstavit byvat. aj v tych kaviarnach by som sa cele dne valal, to by pravda, musel Brusel pustit zilou. ja si myslim, ze mesto ma pekne casti, ktore spozname niekedy v juni, kedy snad zacne byt v tejto Sibiri teplo a vyjde aj slnko.