4.6.08

Východoeurópsky denník I.: You are from Slovakia if...

Pred časom som sa na komunitnom webe facebook.com prihlásil do skupiny You are from Slovakia if... Z rozpoznávacích znakov, vďaka ktorým som podľa skupiny mohol sám seba skutočne identifikovať ako niekoho, kto pochádza zo Slovenska, ma mimo klasických cliché o tom, že nemáme stredné meno, nenavštevujeme rodičov na deň vďakyvzdania a aspoň raz v živote sme pili jablkové víno, u znalcov známe pod názvom Čučo (na čo si našťastie vďaka kvalitatívnym charakteristikám nápoja väčšina spomína len matne), zaujala najmä poznámka, že zvykneme opravovať svojich zahraničných hostí, kolegov a známych, ak lokalizujú Slovensko niekde vo Východnej Európe. Slovensko podľa nás totiž údajne leží v Eúrope Strednej. Bavil som sa o tom s Poliakmi, pravidelne čítam denník Stredoeurópana Luboša Palatu z českých Lidoviek, aj moja maďarská spolužiačka prisvedčila, keď som sa spýtal, či i oni si o sebe myslia to isté. Zaujalo ma to a istú dobu som o tom premýšľal.

Pokračuj na T-Station.sk

No comments: