27.7.07

Úvod do komunikácie, lekcia druhá: Čo doboha je na tom slogane také super?

Nerozumiem, čo všetci vidia na starom volebnom slogane nášho starého uja. Áno, tom s tým myslím národne a cítim sociálne. Už samotný originál je podľa mňa zúfalý, pretože ja osobne nejako nedokážem identifikovať, či sú moje myšlienkové pochody dostatočne národné, alebo či sa dá myslieť aj nenárodne alebo protinárodne, alebo, nedajbože, menšinovo. Iba sa tak trošku snažím sám seba upokojiť, že keď už, tak myslím aj v tom najkrajnejšom prípade lojálne menšinovo, akoby sa vyjadril súdruh Fiko.

Hlavne ale nerozumiem tomu, prečo sú niektorí jedinci ochotní tohto sémantického zmetka ďalej recyklovať. Spomínam si, že keď som písal svoj bakalársky elaborát o slovenskej krajnej pravici, pridala jedna z tých bohumilých skupiniek k ujovmu i niečo svoje, aby nakoniec mohli zodpovedne predstúpiť pred publikum s tým, že nielen myslia národne a cítia sociálne, ale aj veria v Boha. Dneska si to surfujem po bleskovách, zistím, že sa mladí ľavičiari rozhodli odteraz volať Mladí ľavičiari a k tomu si do vienka darovali slogan, bum, že Cítime sociálne, myslíme ekologicky. Ja by som teda ešte po vzore onej bohumilej skupinky z bakalárskeho elaborátu navrhol slogan doplniť na Cítime sociálne, myslíme ekologicky a veríme v Ala Gorea, ale to už je len taký nápad, nemusí byť realizovaný.

Podstatné je, že si teraz musím v samom sebe utriediť, či je možné myslieť i neekologicky, alebo dokonca protiekologicky, a že ako myslím ja sám. V tom najkrajnejšom prípade verím, a aj si to myslím, že myslím aspoň lojálne neekologicky.

...

Apropós, dnes sa mi podarilo dohnať Podané ruce, na ktoré som si nedávno schuti zanadával, aby sa stavili v umastenej filiálke a do ruksakov si nabalili injekčné striekačky s ich originálnym logom, ktoré počas dlhých letných večerov s kolegami zbierame a potom sa nimi chodíme kochať do preplneného boxu v našej tajnej skrinke.

Sláva.

2 comments:

lemuel said...

inu, to ma veru tiez pobavilo ked som na tie ich stranky zavital. ("verime v ala gorea" lol) ale vobec je tento dualizmus "srdce" vs "rozum" u tych nasich lavicakov zaujimavy, myslim tak, citim onak, ale inak sa tesim dusevnemu zdraviu. naozaj!
co ma vsak viac trapi je ich zivotny cyklus: co sa stane z mladeho laviciara, ked, nedajboze, zostarne? dostane rozum (akoby povedal ten Churchill) ergo stary pravicak? ci stary senilny komous? alebo vsetci umru mladi v boji proti imperializmu? ako je to? budu ich po 40-ke (50-ke? ci kedy?) vylucovat? cestne clenstvo s titulom zasluzily/a mladik/mladucha?
aby to nebolo ako v tom starom vtipe:
"co sa stane s komunistom po smrti? nic, zmeni sa na gama ziarenie a skodi dalej."

dušk.o. said...

neviem, co sa stane z mladeho laviciara, ked vyrastie. mozno zostane mladym laviciarom i v pokrocilom veku. mozno je to skor ako kategoria zavisla na veku nejaky terminus technicus, proste mladym laviciarom mozes zostat i v patdesiatich. akoze v srdci.

hlavne ma ale serie, ze si musim do slovnika zapisovat stale nove spojenia a ucit sa co znamenaju. este pred rokom ci dvomi sme predsa ani nevedeli, ze nejaky mlady laviciar existuje, ale totkaj, nova doba, a su ich plne noviny.

takze zapisujme.

A. mlady laviciar

B. lojalna mensina

C. ???