19.12.07

Obrana piva

Neodpustím si: akokoľvek by sa mohlo zdať, že pivo je skutočne nápojom lúzy viac než nižších vrstiev, nie je tomu tak. Zabudnime na jeho nízku cenu v krčmách a palušiach a skúsme na chvíľu zapovedať i diskusiu o jeho chuťových vlastnostiach. História piva tak ako ju poznáme dnes je síce spojená aj s kotlami všakovakých barbarských kmeňov, germánskych hord a stredovekej chamrade, no narýchlo zgooglené pramene pripomenú i iné: že napríklad starí Egypťania, a to prosím pekne nebola žiadna nižšia rasa, hovorili, že pivo naučil človeka variť sám boh Re; alebo že sa pivo spomína v Epose o Gilgamešovi v okamihu, keď sa po konzumácii tohto nápoja rozhodol boh Marduk premôcť nejakého prerasteného zmetka s menom Tiamát; alebo že dokonca i Severania, chystajúci sa práve na objavenie Ameriky ešte pred Kryštofom K., vo svojich hodnotných textoch pripomínali, že pivo ja darom od samotných bohov (čítajte tu či tu).

Takže žiadne chcanky, pán kolega.

4 comments:

Anonymous said...

suhlasim

Anonymous said...

tym bohom Re a Eposom o Gilgamesovi si ma fakt odrovnal :) este sa nikomu za tie roky nepodarilo narusit mi moj nazor o pive (vidis, uz nepouzivam slovo chcanky:), ale prave pred minutou, po 20 rokoch, som sa po prvykrat zacal zamyslat nad tym,ze mozno ma moj nadpriemerne inteligentny nadriadeny v niecom pravdu... klobuk dolu, pan kolega :)

Mišo said...

..to si fakt vobec niekedy pochyboval o jedinecnosti toho zlatisteho moku??? ;) a ste vedeli, ze pivo je za tri rozky?netusim preco, ale vraj je to tak..a vobec ho nepije luza a hlavne pivo dela hezky telo..

dušk.o. said...

sliz: tesi ma tvoja podpora, i ked som ju, pravda, tak nejak cakal. kto vie preco. ci co.

yagami: aj tvoju podporu som tak nejak cakal. kto vie preco. ci co.

kolega r.: mozno mam pravdu. a mozno nie. tak.