11.1.08

Ťažké dni

Nikdy si vo veciach nespravím taký poriadok, ako počas skúškového; inokedy je málo času a k takémuto úteku ani nie je dôvod, keď ma ale na stole pri Bystríkovi čakajú svety zo slov, paradigmatické osi ľudského dorozumievania a česká poľnohospodárska politika, akosi sa ku všetkému dostanem. Dnes som vypratal dve skrinky s písomnosťami všetkého druhu, pričom do dvoch kusov igelitiek zn. Tesco a jedného kusu igelitky zn. Lidl som odlifroval nasledovné:
  • výpisy z účtov za ostatné tri roky
  • niekoľko zošitov s poznámkami zo strednej školy
  • niekoľko zošitov s poznámkami z vysokej školy
  • stoh papierov s prípravami na skúšky a výpiskami z textov s názvom Čo musím vedieť
  • stoh papierov s prípravami na skúšky a výpiskami z výpiskov s názvom Čo musím vedieť vedené pod názvom Čo musím bezpodmienečne vedieť
  • tri peňaženky, ktoré už niekoľko rokov nepoužívam (zisk cirka 30 korún slovenských a 15 českých)
  • niekoľko záručných listov na prístroje, o ktorých netuším, že som ich ja alebo niekto z mojej rodiny v živote mal;
  • obdobne niekoľko súčiastok, káblov a návodov k použitiu, ktoré k týmto prístrojom pravdepodobne patrili
  • dva kusy časopisu .týždeň a jeden kus časopisu Elle (hmm)
  • všetku svoju tvorbu literárnu a pseudoliterárnu zo stredoškolského obdobia, uchovávanú pravdepodobne v naivnej viere, že príde doba, kedy sa za to nebudem musieť hanbiť (hmm hmm)
  • staré výtlačky periodík Hurra!, Hello! a Bridge, taktiež z obdobia gymnaziálnych štúdií
  • poznámky k obsahu a koncepcie ďalšieho vývoja redakcií fakultného časopisu a serveru vysokeskoly.cz, ktoré som neskôr, ako si spomínam, drahým kolektívom oboch študentských médií - viac či menej úspešne - vnútil
Nuž, a budúcim generáciám bolo zachované nasledovné:
  • zmluva o uzatvorení životného poistenia, zmluvy o vedení účtov v bankách, potvrdenia rôznych potvrdení atp.
  • vysvedčenia, diplomy a pochvalné uznania z obdobia rokov 1992-2004
  • diplom Nejlepší zaměstnanec restaurace udelený filiálkou korporácie niekedy veľmi veľmi dávno
  • veškerá stredoškolská odborná činnosť, zavŕšená lokálne významnými textami s názvami História obce Osuské a Súpis hrobov a hrobových nápisov z rímsko-katolíckeho cintorína v Osuskom
  • výtlačky fakultného časopisu Halas, na ktorých som sa, zväčša ako editor, podieľal
  • korešpondencia, zmluvy o honorároch a prijatia na vysoké školy
  • no a najmä - doteraz nevyplnená cvičebnica Wir üben deutsche Grammatik
Veľmi plodný deň, by sa i patrilo zapiť.

5 comments:

lemuel said...

Nuz ale vyhadzovat pseudoliterarne pokusy stredoskolske? Tolka skoda. Nie je to chyba? A cim sa budu radostne prehrabavat buduci zivotopisci? Ha? Ja si take uchovavam, dokonca aj zo zakladnej skoly - i ked tam su to skor kresliarske nez textove utvary - napr. s velkou uctou si uchovavam nepouzity papierovy kapesnik (Vintage 1996) s napisom "Soplia - Soplating People" a doprovodnymi kresbickami, ku ktorym prispel aj guest-cartoonist a cteny kolega Lafcadio Wluiki.
Ehm, ale kazdopadne, take veci si treba uchovavat a sanovat, za par rokov mozu nesmierne pobavit.

dušk.o. said...

neskoro nad rozliatym mliekom plakat, vsetko uz je tam kde to patri; na kazdy pad si ale priznajme, ze stale je dost materialu, na ktorom sa buduce generacie budu zabavat a zivotopiscom netreba nechavat arzenal k historickej poprave.

nebudme sentimentalny, ja som to dnes po sebe cital. och.

Mišo said...

ja si myslim, ze toho materialu aj tak celkom dost veru zostalo..staci vygooglit ;) zapit?kde a kedy? :)

dušk.o. said...

yagami: uz som vyjadril na tuto temu v dostatocnom rozsahu.

zapijalo sa vcera, nuz ale nedbam, ked uz mame to skuskove, ze.

Mišo said...

myslis to vyjadrenie, citujem: "negoogli"?..uz si nespominal, ci tam boli vykricniky alebo nie..nieco s tymi hriechmi minulosti to tam bolo..ach, skuskove, skoro som nan zabudol..