19.1.08

Krátko o Varšave

Mojim snom je - aspoň raz v živote - cestovať bez problémov, komplikácií, obáv a nejasností. Všetky naše rodinné dovolenky bývali väčšinou poznačené rôznymi excesmi, od zhoreného kolesa po šesťhodinové čakanie na bulharskej hranici; presúvanie sa na trase Brno-Senka a späť zase meškajúcimi spojmi, vykoľajenými vlakmi a otravnými spolucestujúcimi. Výlet do Varšavy začína niesť podobné črty: potrebné papiere na uzatvorenie finančnej zmluvy (podľa pokynov nejpozději tři týdny před odjezdem) mesiac pred odjazdom zostávajú v zásuvke poľského koordinátora, vzhľadom ku kapacite sa mi neušlo internátu (a naozaj, naozaj verím, že sa to zmení, keďže sa mi Ad 1: nechce hľadať byt v Poľsku Ad 2: bývať so Španielmi ani Turkami ani inými južnými Erazmus-študentami, ktorí jediní majú v tejto chvíli voľné miesta) a môj záchytný bod v podobe mentora mi napísal mail s veľavýznamným textom I am your mentor: Any questions?. Och. Bude ešte sveta žiť.

4 comments:

karolina said...

nech ti je utechou, ze budes uz coskoro na zubrowke z jablkovym dzusom, degustovat tyskie a zywiec v krajine s najvtipnejsim jazykom, a vobec, nesomri, tes sa.
.
v schlagerparade bola volakedy taka pesnicka: O, jak ti zavidim

karolina said...

este som na pochybach, ci ako citatel tvojho blogu nie som vlastne fanusikom tvojho byvania so zgelovancami z juhu. to by bolo postov... hm

lemuel said...

ooo anooo! chod byvat so spanielmi a turkami! pribudnu ti sedive vlasy, ale aspon budeme mat co stavnate citat...

dušk.o. said...

moja predstava predmetnej veci bola takato: v tejto chvili som uz mohol mat podpisanu zmluvu, vybavene papiere a zvysok casu travit balenim veci do svojho noveho kufra. v polovici februara pridem na zeleznicnu stanicu vo Varsave, kde ma s kartonovou kartickou s textom Welcome to Polska, Dušan! bude cakat ostrielana mentorka a uakze mi cestu na intrak, vybavi vsetko potrebne a nabali figlami k prezitiu.
.
realne mam len ten kufor. a prve miesto na cakacej listine k posteli na rezidencnom dome Radomska, ktore som si vyspamoval mailami, implicitne naznacujucimi mozne problemy v pripade, ze budem odkazany na byt. mentorka Olga je mozno fajn, ale o Erazme nevie zboha nic, kedze, ako pise, "we
have complitely different subjects than erasmus students". sokujuce.