8.3.08

Che

Kauza hrnček, ktorú som spomínal v diskusii u Lemuela, a ktorú vám, ako verným čitateľom skutočného bloGu, neváham priniesť i takto v obrazovom prevedení, v skutočnosti predstavuje uvedenie do témy oveľa širšej ako je, pevne verím, naše spoločné nechápavé krútenie pomazaných hláv a našpúlenie úst do wtf?! konštalácie nad tým, že niektorí vzdelaní, rozhľadení a normálne vyzerajúci študenti dokážu chlipkať svoj ranný Lipton z hrnčeka s týmto ksichtom. V skutočnosti je to dôvod na širšie zamyslenie o našich západoeurópskych kolegoch, nad tým, aké hodnoty im prídu normálne a bežné, čo odsudzujú, čo vyznávajú, čo je im blízke a prečo nechodia do McDonaldu. Priatelia, áno, do svojho Erazmus denníčka je možné poznačiť si, videl som ich. Západných, mladých a ešte aj ľavičiarov.

Z debát, rozhovorov a dišputácií nakoniec vyberme len krátky úryvok.

Ale prečo niekto vôbec má hrnček s Che Guevarom?

- No a prečo nie?

Neviem. Pretože na hrnčeky si dávame maľované hlúposti, gýčové obrázky alebo jednoduché vtipy, ale nie teroristov.
- Ale on bojoval za dobrú vec.

Kuc, kuc.
Tyskie mi poprskalo nohavice.

...

Zajtra to bude už myslím tretí týždeň, čo sa snažím prispôsobiť podmienkam tohto mesta a životnému štýlu Erazmus študenta. Hlavne čo sa toho druhého bodu týka, nemôžem povedať, že by som bol nejako zvlášť neúspešný. Ako už v minulosti napísala Kaja, Erazmus študenti nie sú žiadni študenti, tento vznešený eufemizmus pre skupinu veselých mladých ľudí, ktorí sú za svoju ochotu prijať peniaze z Bruselu odmenení podpriemernými nárokmi na ich študijné výkony alebo od začiatku zrejmou nepotrebnosťou čohokoľvek, o čom sa na prednáškach a seminároch hovorí, je naozaj zbytočný.

Niektorí vravia, že nie všade je to tak, ale ako konštatoval Thomas, sledujúci miestne pomery už od septembra, Erazmus na Varšavskej univerzite je skvelá príležitosť pre všetok európsky shit, aby si spravil polročné či ročné prázdniny. To, že sem už idete čiste programovo každý deň sa najebávať, je považované za normálne; ostatne, a to opäť nie je z mojej hlavy, táto skutočnosť výrazne determinuje i národnostné zloženie participantov projektu.

Ale dosť nechutných poznámok voči Španielom a Turkom.

V mojom prípade sa situácia odráža v pohodlnom vyspávaní do jedenástej doobeda, premyslenému flákaniu sa a absencii akýchkoľvek výčitiek z toho, že niekde je niečo potreba. A to aj napriek tomu, že patrím ešte k tým, ktorí sa snažia niečo robiť.

Inak som si kúpil novú tašku, pod francúzskym vedením navštívil jeden z najväčších pajzlov aké som kedy videl, zúčastnil sa prekvapivo vcelku milej nútenej spoločenskej zábavy tutaj a dostal sa na piatu lekciu. Dnes, keď ma predavačka v Carefoure požiadala, aby som jej pomohol odčítať číslovky z čiarového kódu na švajčiarskom syre, som bol dokonca opýtaný, že odkiaľ som, lebo mám veľmi zvláštny akcent. Pani si ani nevšimla, že ja nie jestem z Polski, tylko jestem ze Słowaciji.

4 comments:

karolina said...

ej, no tak na totok si aj ty natrafil. ja by som to takto povedala zjednodusene. ze, ak medzi slovenskymi vysokoskolakmi povies, ze si laviciar tak si za chuja (opravnene). no, a na totom zapade, ono je to ze normalne. francuzi, portugalci, dokonca slovinci vo velkom krtisi boli taki, a mne len divne bolo, ze neboli ostrakizovani ako sa v slusnej spolocnosti patri, ale ze boli povazovani za normalnych. na totom zapade, inaksie mravy panuju. vsakano, ked jožka fišer aj v tom kresle ministra sedel, aj sa na ex-hipikov trochu inak pozeraju. sodoma gomora, fica a sladke roky devatdesiate na slowaciji im treba, aby pochopili

dušk.o. said...

nuz, je to tak. a pritom su to taki mili ludia v celkom, az na ten postmoderny laviciarizmus posobia velmi kultivovane.

S. said...

to nie je tym, ze su laviciari. to je tym, ze su (pardon za vyraz) jebnuti.

dušk.o. said...

upirka: ee, ti ludia su celkom mili, spravaju sa normalne a vlastne tuto svoju deviaciu nedavaju nejako najavo. sko v detailoch. hrncekoch s Che. trickach Greenpeace. ked vas pri otazke, kam pojdeme na obed poprosia, aby to nebol americky fast food. alebo ina americka firma. nevystatuju sa, proste to v sebe len maju.